Opdracht 5.1

 

Welke tips een ‘’succesvolle viral’’ zijn van toepassing op de bovenstaande filmpjes?

 

Viral over Diesel SS17 AD Campaign:

 

-          ‘’Een viral moet origineel en actueel zijn en een gemeenschappelijk belang hebben.’’

In dit filmpje zijn jonge mensen van verschillende nationaliteiten en seksuele gerichtheden. Dus, in deze viral kun je bijna alles zien wat met de jongeren in de maatschappij heeft te maken.

Deze viral is origineel en actueel, want de jongeren dragen er de moderne kleding en ze zitten er allemaal heel sportief uit.

 

Viral over Warchild Batman:

 

-          ‘’Een viral moet origineel en actueel zijn en een gemeenschappelijk belang hebben.’’

Het verhaal van dit filmpje is heel origineel en aan het eind word je heel verbaasd, want je verwacht niet dat dit verhaal zo afloopt.

Deze viral vertelt over relatie tussen vader en zijn zoon, over armoede en oorlog, daarom zit er voor de ontvanger ook een content die emotie los kan maken.

 

Viral over Dove:

 

-          In deze viral werd ook de eerste tip van de lijst gebruikt, zoals bij twee vorige virals. Want in de meeste reclames over cosmetica zien we hoe de vrouwen dit product gebruiken en hier kun je zien dat de mannen het uiterlijk van de vrouwen beschreven en wanneer ze het uiterlijk van de vrouwen/meisjes van hun familie beschreven, hebben ze verteld hoe ze hun uiterlijk voor zichzelf zagen.

 

Welke advertentie heeft volgens jou de meeste potentie om viral te gaan?

 

De reclame over Warchild Batman vond ik de sterkste, daarom zou die kunnen om viral te gaan, want dit verhaal heeft me tot een bepaald gevoel geroepen zonder niks te zeggen. Deze reclame blijft heel lang actueel, vind ik. Want het hoofdonderwerp van dit verhaal is het probleem dat altijd de aandacht trekt, maar dan is het in een andere manier wordt te zien, dan we zouden verwacht hebben, want dat wordt niet direct op ons gesproken.

Opdracht 5.2

 

Voor deze opdracht heb ik een storyboard voor mijn viral gekozen. Mijn verhaal is simpel en kort, maar krachtig, want hij is heel duidelijk. Ik wilde niet dat in mijn verhaal veel gesproken werd. Ik was onder indruk van tweede filmpje van vorige opdracht en ik wilde hetzelfde effect bereiken. Ik wilde dat mijn reclame een emotioneel effect achterliet en ik denk dat dat is me gelukt, want ik spreek er de waarheid. Je wordt wel vrolijk van M&M, want die snoepjes zijn lekker, veelkleurig en doen je denken aan je kindertijd. 

Maak jouw eigen website met JouwWeb