Opdracht 2.1

 

De eigenschappen van het merk die direct worden gecommuniceerd: energie, stoer, snel, jong.

De eigenschappen van het merk die indirect worden gecommuniceerd: spannend, sportief, moedig, sterk, overwinning, zelfvertrouwen, soepel.

 

Ik heb gekozen voor deze drie eigenschappen, want in dit filmpje zie je heel stoere jongens die allerlei trucjes durven doen en tijdens het kijken van dit filmpje krijg je ook zin om te sporten.

 

Welke andere communicatiekanalen zou RedBull nog meer kunnen inzetten, bahalve dan via een evenement, een digitale zender en een YouTube-kanaal?

 

- Krant. Tegenwoordig lezen de mensen steeds minder kranten, want iedereen kan makkelijk informatie via internet vinden, maar dat is niet helemaal zo. Bijvoorbeeld, in metro kun je best veel mensen zien die een krant lezen, want Wi-fi doet er niet altijd goed, daarom het is handig om iets te lezen hebben. Daarom, zou RedBull veel kans hebben om zijn naam bekender te maken ook via een advertentie in de krant.

Affiches en billboards. Als je vaak naar een hetzelfde beeld kijkt, dan wil je het of niet, maar je gaat over dat denken. Bijvoorbeeld, als je een reclameposter bij de bus- of metrohalte ophangt, dan komt die daarna heel vaak in je gedachten en na een tijdje word je nieuwsgierig en je gaat hem beter bekijken.

- Radio. Die zorgt heel goed voor en hoog bereik, net als televisie. Mensen luisteren ook vaak naar de radio onder weg naar hun werk en als ze een advertentie over RedBull horen en dan als ze dat product in de winkel tegenkomen en zien zijn naam, dan herkennen ze het snel.

- Folders in de brievenbussen. Je krijgt vaak folders van McDonalds met verschillende aanbiedingen en zoiets zou ook RedBull kunnen organiseren.

- Foto’s van RedBull op tijdschriften en agenda’s laten bedrukken. Op tijdschriften en agenda’s zie je vaak de foto’s van bekende acteurs en zangers op de voorpagina’s, maar RedBull zou ook iets hetzelfde kunnen doen.

 

Opdracht 2.2

 

Voor deze opdracht moest ik een test maken waar je moest slogans en logo’s aan elkaar koppelen. Ik heb alles aan elkaar goed gekoppeld en was met dit resultaat heel verbaasd, want ik kende geen slogans van bekende merken. Maar ik zie heel veel reclames op televisie en misschien daardoor klinken ze voor me bekend, dus onbewust denk ik aan die producten tijdens de reclame, zelfs wanneer ik geen aandacht er aan besteed.

Opdracht 2.3

Mijn merk M&M’s verkoopt niet alleen snoepen, maar ook de vrolijkheid.

 

Ik krijg associatie met vrolijkheid, want ten eerste deze snoepjes zijn van verschillende kleuren en dat ziet heel positief uit. Ten tweede, ik vind de filmpjes met die mannetjes heel leuk en grappig. 

 

Kinderen houden van deze snoepen heel veel en toen ik klein was, at ik M&M’s vaak en daarom, als ik die snoepen eet dan moet ik aan mijn kindertijd denken en dan zie ik in mijn hoofd die twee grappige mannetjes van filmpjes. Daarom, kun je ook zeggen dat deze merk verkoopt je ook de kindertijd, maar de doelgroep van dit product is veel groter, daarom past er beter de vrolijkheid, want iedereen wordt vrolijk van snoepen en als je tussen die kleurtjes een snoepje van je favoriete kleur vindt, dan word je nog vrolijker.

Opdracht 2.4

 

De bekendste slogan van mijn merk is ‘’Smelt in de mond, niet in je hand!’’.

Deze slogan is simpel en makkelijk om te onthouden, maar die heeft ook twee betekenissen. Eerste betekenis is dat die snoepen heel lekker zijn en tweede is dat die snoepen in vergelijking met andere chocoladeproducten blijven nog steeds hard zelfs in de warmte.

Dus, mijn slogan moet ook simpel en duidelijk zijn, maar niet irriterend zoals “M&M’s’’ is de beste!’’ of dwingend zoals “Koop M&M’s en geniet van smaak!’’. Een slogan moet je aanzetten om iets te kopen en in je hoofd blijven hangen. Dus, als je hem een keer hoort dan vergeet je hem nooit en dan krijg je associatie precies met dit product.

Dat is mijn slogan: ‘’Makkelijk om te vinden, maar moeilijk om te vergeten!’’. Die heeft ook twee betekenissen. Die snoepen kun je in elke supermarkt kopen en ze zijn zo lekker dat je nooit die smaak vergeet.

Opdracht 2.5

Dat is de officiele website van M&M’s: http://www.mms.com/

 

Wat valt je op aan de kleuren en hoe komen die op je over (attentie, zakelijk, rustig)?

Deze website heeft veel heldere kleuren, meestal wit en geel en dat is een mooie combinatie, vind ik. Deze kleurcombinatie maakt de website ook heel opvallend, maar niet te druk.

Wat valt je op aan de typografie (speels, zakelijk, 'anders') en wat vind je van de keuze?

De typografie vind ik zakelijk, want die is heel rustig en streng, dus geen rare lettres. De kleur van de tekst is ook bijna overal hetzelfde: zwart en wit.

Op wat voor manier wordt er gebruik gemaakt van beelden (video's, cinepraphycs, animatie) en wat voor sfeer geven de beelden?

Op deze website zijn geen animaties, maar veel plaatjes van de mannetjes die in reclamefilmpjes spelen. Daar zijn ook  posters van verschillende advertenties die elkaar elke 10 seconden afwisselen en ze zitten heel leuk uit. De beelden geven een positieve sfeer, want ze zijn allemaal veelkleurig.

Wat is de toon van de teksten (Toon of Voice)? Vind je deze gepast?

De teksten bestaan uit korte zinnen en makkelijke woorden, daarom denk ik dat ze informeel zijn. Dus, deze teksten zijn voor de pubers bedoeld, terwijl op de website staat dat M&M’s voor iedereen is. En als je naar de informatie over personages van die filmpjes zkijkt, dan merk je dat alles in het kort geschreven is en dat zijn zelfs geen teksten, maar gewoon korte en simpele zinnetjes.

Is de informatie op de site volledig, of mis je nog informatie? Welke is dat?

Ik vind dat de informatie volledig is. Je moet gewoon op de juiste naam(hyperlink) klikken en dan kom je terecht bij de pagina met de info die je wilt weten. Daar staat zelfs informatie over de mogelijke allergie, maar daar waarschuwen ze dat ze alles goed controleren. Ik vind ook heel leuk dat ze informatie over de reclame personages plaatsten en ook over de leuke activiteiten. Bijvoorbeeld, dat je ook je eigen foto’s met je glimlach kan op die snoepjes laten bedrukken

 

Website Beoordeling:

 

 

Ik zou deze site 4 sterren geven. Hier kun je alle informatie vinden, maar ik zou nog graag willen lezen over het proces van het maken van die snoepen en ook foto’s van dat te zien.

 

Ik vind de vormgeving van deze website leuk en had verwacht dat de rest van de tekst zal ook mooi vormgegeven zijn, maar de tekst met uitgebreidere informatie was zwart en had een gewoon lettertype en eigenlijk vanuit die stijl kun je begrijpen dat die info meer voor de volwassenen bedoeld is, want jongeren lezen niet zo graag grote tekststukken van saaie en kleine letters.

 

Ik zou op deze website nog filmpjes zetten, bijvoorbeeld alle reclames over M&M’s, dus ik zou het ook heel leuk vinden om allereerste reclame over dit product te zien. Ik zou er ook een chat zetten waar de bezoekers met elkaar kunnen communiceren, zodat de mensen die aan dit product werken, kunnen zien of hun klanten tevreden zijn.

Dat je de snoepjes met je eigen foto kan bedrukken vond ik een toffe idee, maar ik zou bijvoorbeeld ook willen dat ze een reclame zullen maken met de beste verhaal van de websitebezoeker, dan krijg je ook een gevoel dat je mee aan de productie doet.

 

Omdat de snoepjes van M&M’s veelkleurig zijn, heb ik verwacht dat de website zal ook heel vrolijk eruitzien en die website voldeed eraan.

Opdracht 2.6

 

Mijn merk is actief op deze sociaal media:

-         Instagram - M&M’s zet op deze website elke dag een nieuwe foto en soms een filmpje. 

-         Pinterest - Daar is deze merk ook actief, want daar zijn veel mooie foto’s en volgers.

-         YouTube - op deze sociaal media is deze merk minder actief, want laatste filmpje was er twee weken geleden geüpload, maar heeft meer volgers.

-         Twitter – in vergelijking met andere sociaal media, hier worden meer dan een bericht per dag geplaatst, daarom op deze website is deze merk het meest actief, want de klanten gebruiken zelf Twitter vaker, dan de andere sociaal media.

-         Facebook - hier is M&M net zo actief, als op Twitter, maar op Facebook kun je zien bijna hetzelfde foto’s als op Twitter, Pinterest en Instagram.

 

 

Deze merk zit op alle bekende sociaal media in de wereld om zijn bekendheid zo groot mogelijk te maken. Maar, niet iedere klant is actief op sociaal media. Bijvoorbeeld, ik ziet alleen op YouTube en daarom heeft deze merk weinig kans om bekender te worden voor de klanten, zoals ik en als deze brand op een bepaald sociaal media minder actief is, dan weten die gebruikers heel weinig over aanbiedingen en activiteiten die M&M’s organiseert.

 

 

 

 Hoe zou ik M&M’s omschrijven, als die mijn Facebook-vriend zou zijn?

 

Als deze merk zou mijn Facebook-vriend zijn, dan zou die heel informeel zijn, vind ik. Want deze merk heeft veel grappige reclamefilmpjes en daarom zou die veel grapjes maken, dus een grote roddelaar zijn die altijd grappige foto’s en filmpjes op zijn pagina plaatst.

 

Hij zou ook heel veel liken de andere gebruikers en altijd zelf proberen zoveel mogelijk likes van andere gebruikers te krijgen. Hij zou dan ook altijd naar me berichtjes sturen met de vragen om zijn nieuwe status te liken en lid van zijn nieuwe groep te worden, want M&M’s is heel actief op sociaal media.

 

Als mens zou M&M’s heel open zijn, dus zoveel mogelijk informatie over hemzelf openbaar te zetten. Hij zou dan heel veel vrienden hebben om zijn populariteit groter te maken en hij zou dan ook alle vrienden die hij op Facebook heeft met hun Verjaardag (op hun pagina) te feliciteren, zodat ze gaan hem ook met zijn Verjaardag feliciteren, waardoor iedereen ziet dat hij heel populair is en dat hij veel kennissen heeft.

 

Opdracht 2.7

Dat zijn hashtags die ik voor M&M’s heb bedacht:

 

#vrolijkheid                                          #Tasty

#regenboog                                         #ChocoladeFun

#plezier                                                #Yellow&Red

#getHappy                                           #Hmmmm                                 

#JoinUs                                                 #MOREenMore

 

Ik heb mijn hashtags bedacht aan de hand van associaties die ik krijg als ik aan M&M’s denk, gevoelens die dit product bij me oproept en indruk dat deze merk op me maakt.

Maak jouw eigen website met JouwWeb